Partnerselectie

Het kiezen van de juiste exportpartner

De keuze van uw exportpartner in het buitenland is één van de belangrijkste factoren in het uiteindelijke succes van uw export. Tegelijkertijd blijkt deze partnersearch vaak ook het lastigste traject te zijn – hoe weet u of een partij betrouwbaar is en aan zijn verplichtingen zal voldoen? Ook als u direct zaken doet met een retailer (of andere reseller) is het belangrijk de achtergrond van deze partij te kennen.

Laten we kennis maken
Home » Exportadvies » Partnersearch

Partnersearch in een wereldwijd netwerk

TEN heeft een groot netwerk van food partners wereldwijd en kan op basis van relevante criteria de juiste exportpartner voor u selecteren. Van een longlist maken we een shortlist, en vanuit daar selecteren we uiteindelijk de meest geschikte partij. Indien gewenst kunnen wij daarbij ook de start-up begeleiden, het contract opstellen en alle andere logistieke, financiële en juridische zaken helpen organiseren. Kunnen wij u helpen bij het vinden van een geschikte exportpartner? Neem contact met ons op!

Vorm een team met uw exportpartner

De basis voor een goede samenwerking is wederzijds vertrouwen en commitment met betrekking tot duidelijk vastgelegde doelen. Uw buitenlandse exportpartner fungeert als uw ogen en oren in de markt. Samen kunt u dus een heel sterk team vormen. Het is belangrijk dat het klikt met uw partner, ondanks dat u – vaak letterlijk en figuurlijk – een andere taal spreekt. In een goed samenwerkingscontract staat niet alleen vermeld welke doelstellingen per jaar gehaald dienen te worden, maar ook hoe beide partijen, mocht de samenwerking onverhoopt niet goed verlopen, op een goede manier weer uit elkaar kunnen gaan zonder teveel gezichts- of marktaandeelverlies. Voor HAK hebben wij destijds het gehele exportmanagement, inclusief het zoeken naar en samenwerken met exportpartners, uit handen genomen (case). Kunnen wij iets soortgelijks voor u betekenen? Wij helpen u graag verder!

Cultuurverschillen spelen een grote rol bij internationalisering

Bij zeventig procent van alle mislukte zakelijke onderhandelingen ligt de oorzaak bij cultuurverschillen tussen de betrokken partijen. Of het nu met een buurland of een verder weg gelegen land is, cultuurverschillen spelen – al dan niet duidelijk merkbaar – een grote rol bij internationaal zaken doen. Denk bijvoorbeeld aan verschillen in communiceren, het opbouwen van de relatie, manieren van onderhandelen of interpretaties van gemaakte afspraken.

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.