Actueel
Wij vinden het belangrijk om bij te blijven in ons vakgebied. Daarom reizen we veel en analyseren we markten, hebben we gesprekken met ondernemers, inkopers, overheden en consumenten en bezoeken we food beurzen en evenementen. We schrijven regelmatig over al onze bevindingen. Daarnaast schrijft TEN the export network blogs en artikelen voor FoodPro Network, de grootste interactieve foodportal van Nederland: www.foodpro-network.nl
Export in tijden van Corona
Tot voor kort was de enige associatie die velen met corona hadden beperkt tot Mexicaans bier. Of eigenlijk, lichtkleurig bier uit een flesje met een stukje citroen of limoen in de flessenhals (oorspronkelijk bedoeld om vliegen en andere beestjes te weren), een gebruik...
De grenzen van export
Exportstromen gaan veranderen de komende jaren – en zeker die van landbouwproducten. 'Voor de uitvoer tot ver buiten Europa van hoogwaardige agrarische producten blijft er toekomst’ meldt de Rabobank. ‘Exporteurs van veel andere landbouwproducten kunnen zich beter...
Hoe logisch is bio?
Recentelijk vond de Biofach weer plaats, de grootste biobeurs ter wereld. Locatie: Nürnberg, Duitsland. Aantal standhouders: 3.200, aantal bezoekers: 50.000 uit 134 landen. Ieder jaar wordt deze beurs weer groter en professioneler. Logisch, want ‘bio’ is groeiende en...
Ontwikkeling eigen merk ‘gerecycelde’ kaas
AND Cheesetrade loopt al jaren voorop qua trends; dit bedrijf schoont kazen, zodat ze een ‘tweede leven’ krijgen. AND wil echter minder afhankelijk worden van haar leveranciers en zichzelf ook internationaal op de kaart zetten.[wpseo_breadcrumb]AanpakSamen met het...
Met Homemade naar het buitenland
Royal Smilde is een gerenommeerd food bedrijf en met 3 businessunits actief: Smilde Bakery, Smilde Foods en Smilde Natura. Het consumentenbakmerk Homemade is enkele jaren geleden toegevoegd aan het portfolio. De vraag aan TEN was: Hoe kunnen we Homemade succesvol...
IceKitchen export naar Nederland
IceKitchen is een Engels bedrijf dat heerlijke, natuurlijke ijslolly’s maakt op basis van pure ingrediënten en echte stukken fruit. Het bedrijf wil een internationale marktpositie verwerven en koos Nederland als eerste exportmarkt. Hoe kun je een merk succesvol in...