Marketing & sales

Binnenkomen bij een inkoper

Hoe kom je binnen bij een retailer of andere food inkooporganisatie? En als je dan eindelijk aan tafel zit, hoe benut je dan de beperkte tijd die je hebt? Het succesvol presenteren van jezelf en je concept is nog niet zo eenvoudig. Iedere inkooporganisatie heeft zijn eigen profiel, is op zoek naar heel specifieke zaken en heeft het daarnaast erg druk. Hoe speel je daar het beste op in?

Home » Exportadvies » Opzetten marketing- en salestraject

TEN the export network helpt u bij sales en marketing

TEN the export network heeft vele jaren marketing en sales ervaring in de internationale food sector. Het effectief invullen van de internationale marketingmix en het leggen van relaties met nieuwe en bestaande distributeurs, agenten, retailers en andere (inkoop)organisaties is voor ons bekend terrein. Het goed onderhouden en benutten van een internationaal netwerk is zeer belangrijk om succesvol te zijn. Wij kunnen u adviseren over het benaderen van bepaalde inkopers, het voeren van een sales gesprek en geven u een concrete blauwdruk van een goede sales presentaties. Interesse? Neem dan eens contact op!

 

 

Home » Exportadvies » Opzetten marketing- en salestraject

De positionering van uw exportconcept

Producten of diensten die op de thuismarkt een succes zijn, kun je zelden één op één doorvertalen naar het buitenland. Er dient namelijk rekening gehouden te worden met andere eetgewoonten, andere gebruiken, andere talen en andere wetgeving. Hierdoor zijn vaak aanpassingen in de positionering van het concept nodig, bijvoorbeeld wijzigingen in receptuur, fysieke verpakkingen of verpakkingsdesign. Of nog ingrijpender: aanpassingen in het positioneren op een andere doelgroep via een ander distributie en/of afzetkanaal.

 

 

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.