Marktentree

Het betreden van een nieuwe exportmarkt

Voor het betreden van een nieuwe exportmarkt wordt eerst gezamenlijk bepaald welke strategie qua marktentree voor uw bedrijf het meest wenselijk is. Dit kan een directe strategie zijn, waarbij geen derden worden ingeschakeld en rechtstreeks wordt verkocht vanuit de thuismarkt of een lokaal verkoopkantoor, of een indirecte strategie, waarbij wordt gewerkt met een agent, distributeur, piggy-back constructie of joint venture.

Laten we kennis maken
[wpseo_breadcrumb]

Een succesvolle marktentree

Daarnaast bekijken we welke marketing en sales activiteiten moeten worden uitgevoerd om het concept succesvol op de nieuwe exportmarkt te introduceren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de positionering van het concept: in hoeverre zijn er nog aanpassingen in onder andere storytelling, warenwettelijke aspecten, recepturen, design en website noodzakelijk? Ook zal er een marketingplan worden opgesteld met daarin de promotionele en communicatieve activiteiten voor marktentree. Met betrekking tot de sales activiteiten dient het verkooptraject te worden opgestart via een tussenpersoon of direct via de retailer, wholesaler of food service partner.

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze website houdt statistieken van uw bezoek bij. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics, maar zonder persoonlijke gegevens door te geven. Geef hier uw keuze aan.