Ontwikkeling eigen merk 'gerecycelde' kaas

AND Cheesetrade loopt al jaren voorop qua trends; dit bedrijf schoont kazen, zodat ze een ‘tweede leven’ krijgen. AND wil echter minder afhankelijk worden van haar leveranciers en zichzelf ook internationaal op de kaart zetten.

[wpseo_breadcrumb]

Aanpak

Samen met het management is allereerst een interne analyse uitgevoerd, om exact vast te stellen wat de probleemstelling is en wat de ambities zijn. Daarna zijn de markten geanalyseerd en is de strategie bepaald. We hebben uiteindelijk samen met AND een eigen merk ontwikkeld, waarmee zij een onafhankelijke positie kunnen verwerven in de internationale kaasmarkt. Tevens hebben we platformen voorgesteld om bij aan te haken, aangezien het verspillingsvraagstuk tegenwoordig een vraag is van vrijwel ieder food bedrijf en samenwerking in de keten enorm versterkend kan werken.

Resultaat

Op de SIAL heeft de kick-off van het merk Spread-it (or dip-it) plaatsgevonden, waarmee AND zeven smaken smeerkaas in de markt heeft gelanceerd in meertalige verpakkingen. Tevens is AND aangehaakt bij ‘Verspilling is verrukkelijk’ en food waste initiatieven vanuit Wageningen UR.

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mail Janet

Mail Albert

Contact pagina

Deze website houdt statistieken van uw bezoek bij. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics, maar zonder persoonlijke gegevens door te geven. Geef hier uw keuze aan.