Met Homemade naar het buitenland
Royal Smilde is een gerenommeerd food bedrijf en met 3 businessunits actief: Smilde Bakery, Smilde Foods en Smilde Natura. Het consumentenbakmerk Homemade is enkele jaren geleden toegevoegd aan het portfolio. De vraag aan TEN was: Hoe kunnen we Homemade succesvol internationaal uitrollen binnen retail en integreren in de bestaande exportorganisaties?
[wpseo_breadcrumb]
Aanpak
Behalve dat een goede exportstrategie moest worden opgezet, bleek ook intern nog het nodige werk verricht te moeten worden. We hebben allereerst de markten verkend, kansen geïnventariseerd en de exportstrategie bepaald, maar daarnaast ook de internationale marketing op poten gezet, het gehele order-to-cash proces in kaart gebracht en het salesteam klaargestoomd voor retail sales van Homemade. Zoals bij vele bedrijven het geval is bleek ook hier dat de interne organisatie eerst goed afgestemd moet zijn op de externe activiteiten, waarna pas concrete stappen in de exportmarkt gezet kunnen worden.
Resultaat
De Homemade strategie is opgesteld, exportverpakkingen en -communicatie zijn opgezet, verkooppresentaties zijn ontwikkeld, zodat het bestaande exportteam gericht de meest kansrijke retailers kan targeten.
Neem contact met ons op