Actueel

Wij vinden het belangrijk om bij te blijven in ons vakgebied. Daarom reizen we veel en analyseren we markten, hebben we gesprekken met ondernemers, inkopers, overheden en consumenten en bezoeken we food beurzen en evenementen. We schrijven regelmatig over al onze bevindingen. Daarnaast schrijft TEN the export network blogs en artikelen voor FoodPro Network, de grootste interactieve foodportal van Nederland: www.foodpro-network.nl

Edeka Zurheide – World of indulgence

Edeka Zurheide – World of indulgence

It is a relief to enter an Edeka-Zurheide in discount retail country Germany. The indication ‘Erlebnis-supermarkt’ makes expectations rise, but they definitely come true. Besides the usual supermarket assortment that is nicely presented you find different counters...

Lees meer
The tip of the iceberg

The tip of the iceberg

The new ice-cream season is knocking on the door! With positive weather outlooks the Easter weekend – traditionally the start of the new ice-cream season – will definitely become a success. Because people eat ice-cream when the sun is shining. That’s why 2018 with her...

Lees meer
Distributeursmanagement voor HAK

Distributeursmanagement voor HAK

Onze opdrachtgever HAK exporteerde al naar buurlanden, maar voor export ver over de grens ontbrak het aan tijd, capaciteit en kennis. Toch wilde men graag voet aan de grond krijgen op enkele interessante markten. Aan TEN the export network de opdracht om de export van...

Lees meer
Trends in South Korean Retail

Trends in South Korean Retail

Being the 11th economy in the world with over 50 million inhabitants and a GDP of around $ 35,000, South-Korea is a very interesting market The country is highly dependent of imports to fulfill the demand of high quality, convenience concepts and innovative agrifood...

Lees meer
Pasta relaunch in het Midden-Oosten

Pasta relaunch in het Midden-Oosten

TEN heeft jarenlang de export van een oer-Hollands pastamerk verzorgd, welke ook in het Midden-Oosten tot de A-merken behoort. De uitstraling (en daarmee de verkoop) bleef echter achter bij de ontwikkelingen in de thuismarkt. Aan ons de opdracht om de verpakking...

Lees meer