Het topje van de ijsberg

Het ijsseizoen staat voor de deur! Met mooi weer in het vooruitzicht zal het paasweekend – traditioneel de aftrap van het nieuwe ijsseizoen – een succes gaan worden. Want mensen eten ijs als de zon schijnt. Vandaar dat 2018 met haar lange en droge zomer een zeer succesvol jaar is geweest voor menig ijsleverancier. Dat geldt voor schepijs, voor waterijs, voor ‘potten’ ijs, voor eigenlijk alle segmenten.

[wpseo_breadcrumb]

De ijscategorie is hot de laatste tijd. En dat kan niet alleen verklaard worden door het warme weer. Kijkend naar de Engelse markt, voorloper op menig foodgebied waaronder ook consumptie-ijs, dan zien we dat inderdaad alle segmenten zijn gestegen, behalve ‘standard desserts’. Het bijzondere doet zich voor dat zowel ‘indulgence’, het echte luxe genieten, als ‘health’ concepten beide in trek zijn. Dezelfde consument heeft het ene moment zin in een romig witte chocolade gezouten caramelijsje met pecannoten en het volgende moment in een fris laagcalorisch vegan limoenijsje.

Een innovatief merk dat prachtig op beide trends inspeelt is IceKitchen. Het is het verhaal van Nadia Roden die in New York onderscheidende ijslolly’s begon te maken, haar neef Cesar die dit idee heeft vertaald naar een ambachtelijke productie-unit in Londen. De ijsjes zijn uniek in receptuur en smaak, en zowel in room- als fruitvarianten verkrijgbaar. Zeer bijzonder zijn de ‘looks’; de hele stukken fruit in de prachtig natuurlijk gekleurde ijslolly’s zijn een feest voor het oog. Inmiddels is IceKitchen verder uitgerold in het Verenigd Koninkrijk. Hier heeft dit opkomende ‘adult lolly’ segment van ca. £ 50m een groei in waarde van maar liefst 38% laten zien het afgelopen jaar. Potentie genoeg dus, ook voor andere markten.

TEN the export network heeft het IceKitchen concept vertaald voor opschaling in de Nederlandse markt waar het sinds enkele weken bij Jumbo supermarkten te vinden is. Wat te denken van een heerlijke ‘peach/hibiscus’ ijslolly, of een ‘strawberry/white chocolate/black pepper variant? En dit is nog maar het begin van alle mogelijke smaken en varianten. Het is dus zeker de moeite waard om komende dagen een IceKitchen ijsje te kopen bij een Jumbo in de buurt.

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze website houdt statistieken van uw bezoek bij. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics, maar zonder persoonlijke gegevens door te geven. Geef hier uw keuze aan.