Sunt lanceert bananenbrood bij Rewe Oostenrijk
Het bananenbrood van Sunt is ‘het ontbijt of tussendoortje waar je vrolijk van wordt.’ Vandaar het lachende logo in bananengeel. Oprichtster Laura Hoogland heeft zichzelf namelijk tot doel gesteld om bananen te redden van de prullenbak. Want bananen zijn zowel het meest gegeten als het meest verspilde fruitproduct ter wereld. Daarom haalt zij met haar team overrijpe bananen terug uit de supermarkt om kant-en-klaar bananenbrood van te maken. En dat buitenlandse retailers daar ook voor in zijn bleek wel tijdens ons SIB-traject.
Aanpak
Samen met Laura hebben we de Nederlandse strategie geanalyseerd en geprojecteerd op een buitenlandse aanpak. We hebben diverse exportmarkten in kaart gebracht om de potentie hiervan te bepalen. Het blijkt dat bananenbrood in veel landen nog helemaal niet zo bekend is, zoals wel vaker het geval is als we Nederlandse concepten in buitenlandse markten plotten. Gedurende het traject kwam Rewe Oostenrijk in beeld, zij waren erg geïnteresseerd in het duurzame concept van Sunt. Naast de strategische kant van het SIB-traject konden we Laura hierbij ook goed helpen met de operationele zaken en het opzetten van de samenwerking met een buitenlandse retailer.
Resultaat
Samen met Laura hebben we de Nederlandse strategie geanalyseerd en geprojecteerd op een buitenlandse aanpak. We hebben diverse exportmarkten in kaart gebracht om de potentie hiervan te bepalen. Het blijkt dat bananenbrood in veel landen nog helemaal niet zo bekend is, zoals wel vaker het geval is als we Nederlandse concepten in buitenlandse markten plotten. Gedurende het traject kwam Rewe Oostenrijk in beeld, zij waren erg geïnteresseerd in het duurzame concept van Sunt. Naast de strategische kant van het SIB-traject konden we Laura hierbij ook goed helpen met de operationele zaken en het opzetten van de samenwerking met een buitenlandse retailer.
Neem contact met ons op