Actueel
Wij vinden het belangrijk om bij te blijven in ons vakgebied. Daarom reizen we veel en analyseren we markten, hebben we gesprekken met ondernemers, inkopers, overheden en consumenten en bezoeken we food beurzen en evenementen. We schrijven regelmatig over al onze bevindingen. Daarnaast schrijft TEN the export network blogs en artikelen voor FoodPro Network, de grootste interactieve foodportal van Nederland: www.foodpro-network.nl
Met Homemade naar het buitenland
Royal Smilde is een gerenommeerd food bedrijf en met 3 businessunits actief: Smilde Bakery, Smilde Foods en Smilde Natura. Het consumentenbakmerk Homemade is enkele jaren geleden toegevoegd aan het portfolio. De vraag aan TEN was: Hoe kunnen we Homemade succesvol...
Jellyfish for dinner?
It might sound like something out of a horror movie. Over the last decade, the numbers of jellyfish have been multiplying in oceans around the world. In the Mediterranean Sea only, the number seems to have quadrupled. Not very pleasant for swimmers and fish farms,...
IceKitchen export naar Nederland
IceKitchen is een Engels bedrijf dat heerlijke, natuurlijke ijslolly’s maakt op basis van pure ingrediënten en echte stukken fruit. Het bedrijf wil een internationale marktpositie verwerven en koos Nederland als eerste exportmarkt. Hoe kun je een merk succesvol in...
Combining business with pleasure
What is more convenient in life than combining business with pleasure? If you love traveling and have a passion for foods than nothing is more pleasant than discovering new flavours, recipes and sensations on a business trip. We recently enjoyed this pleasure during a...
Spread-it …. No food to waste…
Every retailer and food producer comes across this topic: food waste. About one third of all our food is wasted, it is thrown away or converted into animal feed, whereas these valuable resources can perfectly be used for ‘new’ food products. Fortunately, more and more...




