Actueel

Wij vinden het belangrijk om bij te blijven in ons vakgebied. Daarom reizen we veel en analyseren we markten, hebben we gesprekken met ondernemers, inkopers, overheden en consumenten en bezoeken we food beurzen en evenementen. We schrijven regelmatig over al onze bevindingen. Daarnaast schrijft TEN the export network blogs en artikelen voor FoodPro Network, de grootste interactieve foodportal van Nederland: www.foodpro-network.nl

Introductie Heks’nkaas in Denemarken

Introductie Heks’nkaas in Denemarken

Heks’nkaas is een bijzonder succesvol merk. In Nederland heeft het product binnen drie jaren tijd een marktaandeel van 23% bereikt en vele prijzen gewonnen. De smaak is zo goed en het product spreekt zo’n breed publiek aan dat men het idee had dat dit ook buiten...

Lees meer
Nederlandse hagelslag in Zwitserland

Nederlandse hagelslag in Zwitserland

Hagelslag is een oer-Hollands product, dat vrijwel alleen in Nederland als broodbeleg gegeten wordt. Onze opdrachtgever was op zoek naar nieuwe geografische afzetmarkten voor dit product.[wpseo_breadcrumb]Aanpak De eerste markt die we kozen is Zwitserland. Hierbij...

Lees meer
Trends in de Zuid-Koreaanse retail

Trends in de Zuid-Koreaanse retail

Als 11e economie in de wereld met ruim 50 miljoen inwoners met een bruto nationaal product van zo’n $35.000 is Zuid-Korea een zeer interessante markt. Het land is voor een groot deel afhankelijk van import om met name aan de vraag naar hoogwaardige...

Lees meer
Het topje van de ijsberg

Het topje van de ijsberg

Het ijsseizoen staat voor de deur! Met mooi weer in het vooruitzicht zal het paasweekend – traditioneel de aftrap van het nieuwe ijsseizoen – een succes gaan worden. Want mensen eten ijs als de zon schijnt. Vandaar dat 2018 met haar lange en droge zomer een zeer...

Lees meer
Edeka Zurheide – Welt des Genusses

Edeka Zurheide – Welt des Genusses

Het is een verademing om in discount retailland Duitsland een Edeka Zurheide binnen te stappen. De aanduiding ‘Erlebnis-supermarkt’ schept hoge verwachtingen, maar deze worden meer dan waargemaakt. Naast het gewone supermarktassortiment dat prachtig is uitgestald en...

Lees meer
Spread-it …. No food to waste…

Spread-it …. No food to waste…

Iedere retailer en food producent heeft er mee te maken: voedselverspilling. Naar schatting één derde van ons eten wordt verspild, het wordt weggegooid of tot diervoeder verwerkt terwijl deze ‘reststromen’ nog prima te gebruiken zijn. Gelukkig zijn er steeds meer...

Lees meer