Met Homemade naar het buitenland

Royal Smilde is een gerenommeerd food bedrijf en met 3 businessunits actief: Smilde Bakery, Smilde Foods en Smilde Natura. Het consumentenbakmerk Homemade is enkele jaren geleden toegevoegd aan het portfolio. De vraag aan TEN was: Hoe kunnen we Homemade succesvol internationaal uitrollen binnen retail en integreren in de bestaande exportorganisaties?
[wpseo_breadcrumb]

Aanpak

Behalve dat een goede exportstrategie moest worden opgezet, bleek ook intern nog het nodige werk verricht te moeten worden. We hebben allereerst de markten verkend, kansen geïnventariseerd en de exportstrategie bepaald, maar daarnaast ook de internationale marketing op poten gezet, het gehele order-to-cash proces in kaart gebracht en het salesteam klaargestoomd voor retail sales van Homemade. Zoals bij vele bedrijven het geval is bleek ook hier dat de interne organisatie eerst goed afgestemd moet zijn op de externe activiteiten, waarna pas concrete stappen in de exportmarkt gezet kunnen worden.

Resultaat

De Homemade strategie is opgesteld, exportverpakkingen en -communicatie zijn opgezet, verkooppresentaties zijn ontwikkeld, zodat het bestaande exportteam gericht de meest kansrijke retailers kan targeten.

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mail Janet

Mail Albert

Contact pagina

Deze website houdt statistieken van uw bezoek bij. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics, maar zonder persoonlijke gegevens door te geven. Geef hier uw keuze aan.