Pasta relaunch Midden-Oosten
TEN heeft jarenlang de export van een oer-Hollands pastamerk verzorgd, welke ook in het Midden-Oosten tot de A-merken behoort. De uitstraling (en daarmee de verkoop) bleef echter achter bij de ontwikkelingen in de thuismarkt. Aan ons de opdracht om de verpakking internationaal weer te laten aansluiten bij haar merkwaarden en -beleving.
Aanpak
Samen met onze opdrachtgever en lokale distributeurs in de Golfstaten hebben we voor dit merk een grote relaunch campagne opgezet. De verpakkingen van de pasta’s en soepen zijn geheel gerestyled conform de brand manual, maar ook aangepast aan lokale markteisen en -wensen. Tevens hebben we een above-the-line relaunch campagne met printuitingen, abri’s en lokale radio-uitzendingen kunnen realiseren. De goede samenwerking met lokale partijen is een grote factor geweest in het uiteindelijke succes van de relaunch.
Resultaat
Het merk domineerde de schappen weer in het Midden-Oosten. Het blok in de supermarkten sprong enorm in het oog. Door de verbeterde merkuitstraling en de succesvolle relaunch hebben we een substantiële verkoopgroei gerealiseerd.
Neem contact met ons op