Actueel

Wij vinden het belangrijk om bij te blijven in ons vakgebied. Daarom reizen we veel en analyseren we markten, hebben we gesprekken met ondernemers, inkopers, overheden en consumenten en bezoeken we food beurzen en evenementen. We schrijven regelmatig over al onze bevindingen. Daarnaast schrijft TEN the export network blogs en artikelen voor FoodPro Network, de grootste interactieve foodportal van Nederland: www.foodpro-network.nl

Reorganisation of Leaf’s export logistics

Reorganisation of Leaf’s export logistics

Cloetta has made several acquisitions in recent years, creating a complex organization with a large number of European production sites. Despite its clear objectives and sound international strategy, the logistics side of its operations left something to be desired....

Lees meer
Nederlandse hagelslag in Zwitserland

Nederlandse hagelslag in Zwitserland

Hagelslag is een oer-Hollands product, dat vrijwel alleen in Nederland als broodbeleg gegeten wordt. Onze opdrachtgever was op zoek naar nieuwe geografische afzetmarkten voor dit product.[wpseo_breadcrumb]Aanpak De eerste markt die we kozen is Zwitserland. Hierbij...

Lees meer
Exporting a traditional breakfast product

Exporting a traditional breakfast product

Brinta is a nutritious breakfast product that is well known in the Netherlands, but which has hardly been heard of outside the country. TEN the export network was given the task of developing the potential of this A-brand article abroad.[wpseo_breadcrumb]APPROACH...

Lees meer
Trends in de Zuid-Koreaanse retail

Trends in de Zuid-Koreaanse retail

Als 11e economie in de wereld met ruim 50 miljoen inwoners met een bruto nationaal product van zo’n $35.000 is Zuid-Korea een zeer interessante markt. Het land is voor een groot deel afhankelijk van import om met name aan de vraag naar hoogwaardige...

Lees meer
Pasta relaunch in the Middle East

Pasta relaunch in the Middle East

For many years, TEN has organised the export of a traditional Dutch pasta brand that is ranked among the A-brands in the Middle East. However, its image (and therefore sales) was not as strong as in its home market. We were given the task of making the packaging more...

Lees meer
Het topje van de ijsberg

Het topje van de ijsberg

Het ijsseizoen staat voor de deur! Met mooi weer in het vooruitzicht zal het paasweekend – traditioneel de aftrap van het nieuwe ijsseizoen – een succes gaan worden. Want mensen eten ijs als de zon schijnt. Vandaar dat 2018 met haar lange en droge zomer een zeer...

Lees meer