Introductie Heks’nkaas

Heks’nkaas is een bijzonder succesvol merk. In Nederland heeft het product binnen drie jaren tijd een marktaandeel van 23% bereikt en vele prijzen gewonnen. De smaak is zo goed en het product spreekt zo’n breed publiek aan dat men het idee had dat dit ook buiten Nederland succesvol zou kunnen zijn. Aan TEN de vraag hoe dat gerealiseerd zou moeten worden.

[wpseo_breadcrumb]

Aanpak

Op verzoek van Heks’nkaas hebben we een lange termijn exportbeleidsplan geschreven. Hierin zijn de strategische richtingen geformuleerd en is het pad naar de toekomst beschreven. Tevens zijn de markten geselecteerd en geprioriteerd, de top drie markten zijn bezocht en er is allerlei informatie verzameld qua afzetkanalen, concurrentie, prijzen etc. Op basis hiervan is een marktentreestrategie bepaald en heeft TEN een verkooppresentatie opgezet en hiermee de gesprekken met de retailers gevoerd. Dit alles heeft geleid tot opname in het supermarktkanaal.

Resultaat

Sinds korte tijd is Heks’nkaas bijvoorbeeld te vinden op het schap bij de Deense retailer Coop. Bij formules als Kvickly (de hypermarktbanner), Superbrugsen (supermarktketen) en Irma (premium keten) kun je dus Heks’nkaas kopen. Onder welke naam? Gewoon, als Heks’nkaas. Na lang en rijp beraad is besloten de merknaam Heks’nkaas op dat moment te handhaven. Inmiddels is de merknaam aangepast naar Miss Magic.

Neem contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mail Janet

Mail Albert

Contact pagina

Deze website houdt statistieken van uw bezoek bij. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics, maar zonder persoonlijke gegevens door te geven. Geef hier uw keuze aan.