Exportstrategie
Het bepalen van de juiste exportstrategie
De exportstrategie vormt de basis voor het betreden van buitenlandse markten. Er zijn vele manieren voor het op de markt brengen van een product. Het bepalen van de juiste exportstrategie vergt daarom de nodige analyse. Vaak is er ontzettend veel informatie bij bedrijven aanwezig. Aan ons de taak om deze informatie te filteren en op de juiste wijze in te zetten voor internationalisering. Via een interne analyse bepalen we gezamenlijk de uitgangspunten en doelstellingen, analyseren we het succes in de thuismarkt voor een internationale vertaling en maken we een sterkte/zwakte analyse.
Kansen en bedreigingen
De interne analyse wordt vervolgens gematcht met een externe analyse, waarin de kansen en bedreigingen van potentiële nieuwe markten worden vastgesteld voor het betreffende food concept. De strategische richtingen die zo ontstaan, vormen de basis voor de op te stellen exportstrategie. Aansluitend worden concurrenten, afnemers en distributiekanalen nader bekeken en geven we advies over de conceptaanpassingen die eventueel nodig zijn voor het betreden van een nieuwe markt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan recepturen, verpakkingen, design en warenwettelijke aspecten. Tevens komen onderwerpen als marktselectie, partnerselectie, positionering en marktentree aan bod.
Heeft u behoefte aan een exportstrategie? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!
We kijken hierbij zeer kritisch naar het onderscheidend vermogen van uw concept, bedrijf of service, zodat we uw kans op internationaal succes zo nauwkeurig mogelijk kunnen inschatten. In een vervolgfase kunnen wij u ook ondersteunen bij de uitvoering van het opgestelde plan
Wilt u meer weten over uw exportkansen? Neem dan contact op met TEN the export network! Wij helpen u graag verder.
Neem contact met ons op